Dit is de reden waarom je het schrijven van blogs beter kunt uitbesteden
Blogs schrijven doe je liever zelf. Het is namelijk jouw bedrijf en jij weet precies wat je kwijt wilt over je bedrijf. Dus waarom geld uitgeven voor het uitbesteden van je blogs? Wie beter dan jijzelf kan over jouw bedrijf en over jouw diensten praten?
En daar zit nu net het punt.
Wat jij kwijt wilt, is niet belangrijk
Het klinkt misschien wat bot om te zeggen maar het is wel waar. Het gaat er namelijk helemaal niet om wat jij kwijt wilt. Het gaat er niet om dat jij vindt dat jij de beste oplossing kan bieden. Het gaat er niet om dat jij vindt dat het programma dat je hebt ontwikkeld zo mega-goed is dat elke ondernemer gek is als hij of zij niet instapt. Daar gaat het niet om.
Waar gaat het dan wel om?
Het gaat erom dat jij precies schrijft wat je klant wilt horen. Waar loopt jou klant tegenaan? Wat is precies het probleem dat jij kunt oplossen? Welke kennis – die jij in huis hebt – komt je klant halen?
Een voorbeeldje: jij bent yoga-docente en je wilt een blog schrijven over waarom het regelmatig beoefenen van yoga belangrijk is voor lichaam en geest. Want…JIJ vindt dat het belangrijk is.
Jouw potentiële klant, waar je dit blog voor schrijft, denkt alleen maar: yoga? Dan moet ik in een strak pakje mezelf in allerlei bochten wringen. Sta ik met m’n kont omhoog in hele vreemde houdingen. Dat ga ik dus echt niet doen. Dat het belangrijk is voor lichaam en geest geloof ik wel.
Een blog met dat onderwerp werkt dus niet.
Wat dan wel?
Wat je wel kunt doen is een blog schrijven over het feit dat yoga je helpt om soepeler te worden. Je stretcht je spieren waardoor je gemakkelijker beweegt en elke dag zo uit je bed kunt springen zonder eerst nog vijf minuten nodig te moeten hebben om in model te komen.
Als ik als klant dat zou lezen, denk ik: aha! Yoga is wat ik nodig heb. Het lijkt me heerlijk om soepel mijn bed uit te stappen.
Schrijven van uit het perspectief van je klant is moeilijk
Jij hebt namelijk een missie met je bedrijf. Dus is het logisch dat je zoveel mogelijk informatie wilt geven en zoveel mogelijk kennis wilt delen. Het is alleen niet altijd wat je klant wilt horen.
Besteed je het schrijven van je blogs uit dan kan de tekstschrijver als het ware op de stoel van je klant gaan zitten. Hierdoor worden jouw blogs altijd vanuit het perspectief van de klant geschreven en deel jij precies die informatie die je klant wilt horen. Wil je meer weten over het uitbesteden van je blogs? Lees dan vooral deze pagina door met dit blog in je achterhoofd. Ben je er al uit? Plan dan een klikgesprek in zodat we nader kennis kunnen maken.