Vijf tips voor een goede over mij-pagina.
Het is misschien wel de moeilijkste pagina om zelf te schrijven: de over mij-pagina. Het is dé plek waar jij je voor kunt stellen, waar je kunt vertellen wat je doet en waar je voor staat. Het is ook de pagina waar jij de klik met je potentiële klant kunt maken. Je weet nooit waarom een klant nu precies met jou wilt werken.
Dus hier komt mijn allereerste tip. Echt een inkoppertje (al zeg ik het zelf):
Zorg dat je een over mij-pagina hebt.
Het klinkt misschien vrij simpel. Maar deze pagina is echt een must-have op je website. Mensen doen zaken met mensen en als potentiële klanten een klik met je voelen, is de kans groter dat ze jou ook inhuren voor je diensten. En andersom werkt het net zo. Als er geen klik gevoeld wordt, gaan ze niet met jou in zee. En dat is misschien dan maar beter ook. Want je ideale klant is het dan zeker niet.
Vertel over je ondernemersreis.
Vertel over de reden waarom jij nu doet wat je doet. Hoe ben je daar gekomen? Was je altijd al van plan om ondernemer te worden? Ben je eerst in loondienst geweest, maar was dat het niet voor je? Je hebt een reis afgelegd om de komen waar je nu bent. Deel die reis. Maar…..maak er geen cv van! Die deel je al op LinkedIn….
Roep herkenning op.
Verdiep je goed in je ideale klant (Yep! Daar is’tie weer…) en schrijf je over mij-pagina ook voor hem of haar. En hoewel deze pagina over jou gaat, schrijf je hem uiteindelijk voor je ideale klant. Schrijf de dingen op waardoor je echt het gevoel geeft dat hij of zij in goede handen is bij je.
Deel je missie.
Je hebt een doel met je bedrijf. Je wilt als burn-out coach mensen helpen sterker uit hun burn-out te komen. Je wilt als VA ondernemers helpen hun drukke agenda wat minder druk te maken. Blijf de oplossing delen die jij kunt bieden.
Vertel wat leuke weetjes over jezelf.
Ook dit is weer goed voor de herkenning. Zo heb ik op mijn pagina gedeeld dat ik kamperen in Oostenrijk heerlijk vind. En dat ik dag en nacht kan luisteren naar de muziek van Bløf. En het zou zo maar kunnen zijn dat dit nu net iets is waardoor een potentiële klant denkt: “Jaaa, ik houd ook van kamperen. Dan moeten we wel matchen”.
Maak je over mij- pagina dus persoonlijk maar blijf vooral je ideale klant aanspreken. En misschien had je het al begrepen, maar eigenlijk gaat deze pagina dus helemaal niet over jou, maar stiekem over je ideale klant… sttt…niet verder vertellen hè.