Welke pagina’s moet ik op mijn website hebben?
Als je net voor jezelf begint, is een website vaak een van de eerste dingen die je wilt maken. Je wilt immers gevonden worden. Een eigen website is DE plek waar potentiële klanten kennis kunnen maken met je aanbod en met jou. Maar welke pagina’s zijn nu onmisbaar? In dit blog bespreek ik de pagina’s die naar mijn mening niet mogen ontbreken.
Dienstenpagina
Dit is de pagina waar het voor jou en voor je klant natuurlijk over gaat. Want welke dienst(en) lever jij? Wat is je aanbod? Ben je een coach, dan kun je hier je trajecten aanbieden. Als je meerdere trajecten hebt, dan kun je per traject een pagina maken en onder dit kopje ‘hangen’. Ik zou het dus wel onder het kopje hangen omdat anders je menustructuur enorm onoverzichtelijk wordt. Nu is het duidelijk: wat zijn je diensten en dan daaronder een uitklapmenu.
Let er wel op dat je niet teveel diensten op je website zet. Mijn diensten zijn bijvoorbeeld:
Maar zou je bijvoorbeeld graag willen dat ik de blogs die ik voor je schrijf ook op je website plaats, dan kan daar natuurlijk over gesproken worden. Dat is een dienst die ik best kan leveren, maar die ik niet op zichzelf op mijn website zal plaatsen. Beperk je dus bij je diensten tot maximaal drie.
Over mij
Met wie gaat jouw potentiële klant werken? Wie ben jij? Hoe ziet jouw leven eruit? Waarom ben je ondernemer geworden? Wat drijft jou? Allemaal vragen die je kunt beantwoorden op je over mij-pagina. Ik heb hier eerder een blog over geschreven. Klik hier om hem nog even rustig door te lezen. Zo weet je precies wat je allemaal kwijt kunt op deze pagina.
Contact
De contactpagina hoeft niet heel ingewikkeld te zijn. Maar zorg er hier wel voor dat het de bezoeker zo gemakkelijk mogelijk wordt gemaakt. Je kunt ervoor kiezen om alleen een contactformulier er op te zetten, maar mensen zijn lui. Ze hebben niet altijd zin om een heel formulier in te vullen. Zorg dus zeker voor een e-mailadres en/of een telefoonnummer. Ook een mogelijkheid om te whatsappen is een handige. Hoe minder mensen moeten doen om met jou in contact te komen, des te beter.
Homepagina
Je homepagina is de binnenkomer op je website. Waarom heb ik heb dan niet als eerste in dit lijstje genoemd, zou je denken. Dit komt omdat je homepagina eigenlijk een samenvatting is van alle bovenstaande pagina’s. Op je homepagina geef je als het ware een teaser weg voor wat jij allemaal te bieden hebt. Allemaal om ervoor te zorgen dat je bezoekers doorklikken. Want hoe langer zij op jouw website blijven, des te beter het is voor je SEO. Maar daar zal ik een andere keer een blog over schrijven.
Blog
En dan als laatste: een blogpagina. Regelmatig een blog plaatsen is namelijk heel goed voor je vindbaarheid. Regelmatig nieuwe content (een blog dus) geeft ‘beweging’ op je website waardoor Google je als ‘interessant’ kan gaan aanmerken en jouw website steeds hogere in de zoekresultaten zal gaan plaatsen. Geen idee waar je moet beginnen met een blog? Plan dan een gratis gesprek met me in. Dan geef ik je een aantal tips voor het schrijven van een blog. Via deze link kun je een gesprek van een half uur met me inplannen. Ik kijk graag met je mee.